Klachtenregeling

Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Heb je een klacht daarover? Laat het ons weten.

Hoe kun je je klacht indienen?
Je kunt je klacht per e-mail doorgeven via klacht@legalguard.nl. Wij verzoeken je in je bericht de volgende informatie aan ons door te geven:
- Je contactgegevens: in ieder geval je naam, telefoonnummer, e-mailadres;
- Ons kenmerk/dossiernummer;
- Een omschrijving van uw klacht;
- De oplossing die u wenst;
- Eventuele bijlagen om uw klacht te onderbouwen.

Wie behandelt je klacht?
Je klacht wordt behandeld door een interne klachtbehandelaar. Dit is iemand anders dan de jurist die de zaak heeft behandeld. De klachtbehandelaar zal je klacht serieus onderzoeken om de situatie goed te begrijpen. Hierbij zal hoor- en wederhoor worden toegepast.

Binnen welke termijn wordt mijn klacht behandeld?
Binnen 2 werkdagen na het indienen van je klacht krijg je een bevestiging van de klantbehandelaar. De klachtbehandelaar informeert je over de verdere procedure. Wij streven ernaar om je klacht binnen 14 werkdagen na ontvangst van je klacht op te lossen of een reactie te bieden.

Hoe wordt je klacht behandeld?

Gedurende de behandeling van je klacht word je op de hoogte gehouden van de voortgang van je klacht. Uiteindelijk ontvang je een schriftelijke reactie op de uitkomst van je klacht. We gebruiken je feedback om onze diensten en processen te verbeteren.

Ben je niet tevreden over de oplossing van je klacht?

Wij doen ons uiterste best om je klacht in redelijkheid op te lossen. Als je toch niet tevreden bent met de aangeboden oplossing, dan kun je overwegen je zaak aan de civiele rechter voor te leggen.

KLACHTREGELING INCASSODIENSTVERLENING:
Heb je een incassobrief van ons ontvangen en ben je niet tevreden over de manier waarop wij je hebben benaderd? Dan kun je bij ons een klacht indienen op de hierboven beschreven manier.

Heb je bovenstaande klachtenregeling doorlopen, maar ben je toch niet tevreden over onze reactie?
Dat betekent onder andere dat je een klacht kunt indienen bij Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Kifid is een onafhankelijk en onpartijdig klachtenloket die op een deskundige manier naar je klacht kijkt.

Wanneer kun je terecht bij Kifid?
Kifid behandelt je klacht:
- als je consument bent;
- als je onze eigen klachtenprocedure hebt doorlopen (zoals hierboven omschreven);
- als je klacht gaat over onze incassodienstverlening;

Gaat je klacht over dat je vindt dat je niet hoeft te betalen, er onenigheid is tussen jou en onze cliënt of vindt je dat de vordering niet juist is?
Voor deze klacht kun je niet terecht bij Kifid: deze geschillen kun je voorleggen aan de civiele rechter. Kijk voor meer informatie op www.kifid.nl of in Reglement Geschillencommissie Kifid – vanaf 1 april 2024.

Hoe kun je de klacht bij Kifid melden?
Je kunt dit op 3 manieren doen, namelijk:
- per post:
Kifid
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
- via Mijn Kifid
- per e-mail: consumenten@kifid.nl